Köra häst premiär

Hejhej, på söndag är det dags för tävling igen. Den här gången i Grums, eftersom tävling handlar om massa förberedelser för att sedan få glänsa på banan ca 60 sekunder så har jag bestämt mig för att starta två klasser, både 80 och 90 cm. Det ska bli kul, jag är lika taggad som alltid!
 
Det är näst sista "riktiga" tävlingen för i år om jag bortser ifrån klubbhoppningarna på Krk. Sista tävlingen är 14-15 november i Filipstad, olyckligtvis så jobbar Lexus mamma Linda då. Så om jag vill åka på den tävlingen får jag försöka fixa skjuts eller köra själv. Eftersom jag aldrig har kört hästsläp innan så ska jag göra min premiär nu i helgen. Det är riktigt pirrigt, men jag känner på mig att det kommer gå galant. Linda kommer sitta bredvid och guida mig genom hela resan. Jag ska ta det lugnt och ta ut svängarna ordentligt!
 
I somras köpte jag och min sambo en ny bil, en viktig detalj var såklart dragkroken. Jag visste att jag inom en snar framtid skulle bli tvungen att köra med hästsläp. Antingen med min egen häst eller så ska jag ta med Lexus på äventyr. Nu är den tiden kommen, jag vet att bilen klarar av det. Men min största skräck är att bilen inte orkar ta sig upp för en brant backe och börjar rulla baklänges.
 
 
Hur upplevde du din premiärkörning med häst?
 
 Visst är det en snygg kärra? Jag är riktigt nöjd, nu fattas det bara en häst och hästsläp också!
 
 
Taggar: tävling;

Kommentera inlägget här :