Ojoj, nu är det mycket pågång!

Nu är det mycket pågång, det dröjer nog inte länge förrän jag äntligen är hästägare!
 
Det finns en häst som jag har velat provrida länge och nu har jag äntligen fått göra det. Jag och min tränare har även varit inne på att köpa en unghäst tillsammans för att utbilda och träna upp. Ideén om unghästen föddes när vi fick ett bra erbjudande på en häst i Skåne som vi nästan inte kunde tacka nej till, fortsättning följer...
 
I helgen som varit har det hänt massor! Det började med att jag, min sambo Andreas och min tränare Johanna tog vårat pick och pack och åkte ner till Göteborg för att spana på hästar. Efter några långa pratglada timmar i bilen, många kisstopp och ett antal pikar om att sambon kör långsamt så kom vi äntligen fram till Strömmaskolan utanför Göteborg. Där skulle Johanna kolla på en häst, jag har aldrig någonsin sett en så stor häst, han var enorm! Efter några varv på longerlinan var hon nöjd, han flyttar upp till Värmland inom en snar framtid.
 
På Strömmaskolan föder dom upp, rider in och visar hästarna på treårstest för att sedan sälja vidare. När vi ändå var där så hörde vi om dom hade några fler hästar som var till salu, min sambo stod lite längre bort och gosade med en fin pärla medans vi skötte snacket. Tjejen från skolan pekade på just den hästen Andreas gosade med och sa att den var till salu "det är bara att lägga ett bud". Ett litet vackert fuxsto med en diamant i pannan stod och gosade med Andreas. När vi satt i bilen mot nästa stopp på resan utbrast Andreas "det är den finaste hästen jag har sett i hela mitt liv, ska inte ni ha den så köper jag den själv! Hon är precis en sån häst som jag vill ha" Jag visste att Andreas var djurvän, men framtida hästägare var en positiv överraskning! Efter att vi hade studerat filmen från löshoppningen på treårstestet var vi fast alla tre, Johanna ringde upp och la ett bud på hästen. Vi kom överens om att köpa hästen tillsammans alla tre som ett litet projekt. Nu väntar vi med spänning på svar! Det känns som att gå runt på nålar, varje gång mobilen piper till så höjs pulsen och både jag och Andreas springer till mobilen för att kolla om vi har fått svar.  
 
Sista stoppet på resan var hemma hos Elisabeth, hon har en häst som heter Denver som jag har velat provrida ända sen jag såg den på film i somras. Han var jättetrevlig att hantera och superbussig när jag red, vi kom lite fel på ett hinder och Denver bara "oj nu kom vi fel, häng på Ninnie så löser jag den här". Jag hängde glatt med och han trampade om innan hindret och fick till ett bra språng. Han är en riktig läromästare, precis vad jag söker!
 
När vi ska ner och hämta den stora hästen och förhoppningsvis den lilla fuxen så har jag en tanke på att åka och prova Denver igen, det vore kanon att prova han igen innan jag bestämmer mig om han är den tävlingshäst som jag söker. Man kan aldrig vara för säker! Hellre att man provar en häst en gång för mycket än en gång för lite!
 
Ojoj, det var mycket information på en gång men jag var tvungen, det händer så mycket nu!
Händer det något spännande i ditt hästliv?
 
 

Kommentera inlägget här :