Jag har hittat henne!!

Här är hon, min drömhäst! 
 
 
Basantidieza S som hon så flott heter, även kallad Dimma.
 
Brunt sto, född 30 april 2006
Mankhöjd 169 cm. 
Ras: Holländskt varmblod (KWPN)
e: Van The Man  u: Mon Chery
 
För varje gång jag rider henne blir jag mer och mer förälskad. Hon är en fantastisk hopphäst, hon hoppar som en tiger med stora luftiga språng. Inte nog med det, hon har även den bästa personligheten. Hon står högst upp på önskelistan just nu.
 
Vid hoppningen är hon helt underbar, hon suger mot hindret på ett härligt och mycket ärligt sätt. Hamnar hon i fel galopp efter ett hinder byter hon snabbt till rätt. Kommer vi mot ett hinder i lite lågt tempo svarar hon direkt när jag trycker på, vill jag sakta av lyssnar hon bra även om hon är väldigt taggad i hoppningen. 
 
Jag håller på att slipa på en hästbudget, jag ska se till att snart ha råd med att köpa min första helt egna häst! Blir det inte Dimma i slutändan så vet jag i alla fall nu vad jag ska letar efter för sorts häst.
 
Trevlig förmiddag!
Taggar: hästar;

Kommentera inlägget här :