Dagens besvikelse!

Hellu, här satt jag i soffan och myste framför serien Sex and the City med en kanelbulle i högsta hugg. Jag var riktigt nöjd med mig själv som hade gått upp tidigt för att åka till ICA och storhandla nu på morgonen. När jag äntligen kom hem efter att ha trängts med alla nyblivna föräldrar och deras kundvagnar unnade jag mig ett smarrigt välförtjänt fredagsfika. Jag slog på stort och blev så mätt så att jag inte orkade någon lunch, haha.
 
Visst ser det smarrigt ut? Mitt i fikat när jag njöt för fulla muggar så gick jag in för att kolla startlistan inför helgens klubbhoppning. Och till min stora förskräckelse fick jag se att jag har blivit bortlottad, med det menas att om flera ryttare har önskat samma häst så sker det en lottning om hästen och såklart var det jag som miste hästen. Besviklesen är så total, jag har sett fram emot att få tävla henne enda sen jag satt på henne första gången! Jag vet att reglerna är sånna för att det ska vara så rättvist som möjligt men varför ska det hända just mig? Just idag? Det är tur att jag har Lexus som jag får låna och tävla med på söndag i alla fall. Det ser jag verkligen fram emot. 
 
 
 
Redan igår var jag sugen på att skriva ett inlägg om hur jag så gärna skulle vilja köpa en egen häst. Jag är så trött på att fara runt till miljoner olika stall och släpa med mig all utrustning fram och tillbaka hela tiden. Jag är så trött på att dela hästar med alla andra, gå runt i stallet och leta efter utspridd utrustning som jag inte ens vet hur den ser ut, upptäcka att ena skon är lös eller att bli bortlottad och vara tvungen att välja en annan häst.
 
Jag vill ha min helt egna häst som BARA jag bestämmer över och som jag kan planera min utveckling och framtid med! Jag längtar efter känslan då jag har full kontroll på vart mina grejer är och veta att hästen är i full tävlingskondition med alla fyra skor på plats. Med en risk att låta självisk... Men det struntar jag i just nu, jag vill inte dela min häst med någon, jag vill ha den alldeles för mig själv! Jag är trött på att vara den där snälla tjejen som alltid går i andra hand. Varför kan inte jag ha råd med en egen häst? Det är det enda jag längtar efter just nu om jag såväl måste vända på varenda krona.
 
 
En häst skulle göra mitt liv så mycket mer färgglatt och fantastiskt! Ooh vad jag längtar! Jag längtar till och med till det hårda jobbet runt och kring. Att vara hästägare är ingen dans på rosor, det är mycket slit bakom den flotta fasaden. Ooh vad jag längtar!
 
 
 
Trevlig helg på er allihopa!
 

Kommentarer :

#1: coffeeandcupcake.blogg.se

Fy va surt att bli bortlottad :/

Svar: Ja det var tråkigt! Håller tummarna att jag får hästen jag vill nästa gång :)
Ninnie Hansson

skriven

Kommentera inlägget här :