CHS - Carlstad Horse Show

Hej, ikväll har jag varit på ridskolan på veckans sista blockteoripass. Det handlade om hur man bygger en tävlingsbana. Vi fick möjligheten att bygga ett hinder enligt en banskiss, gå en färdigbyggd tävlingsbana och ställa en massa frågor till kunniga personer. Det var ett roligt och nyttigt teoripass, jag kunde endel sedan tidigare men repetition är kunskapens moder så det gick ingen nöd på mig.
 
Här är hindret vi byggde, nymålat och supersnyggt
 
Det passade bra att lära sig massor om hur man bygger en bana just idag för imorgon drar tävlingarna igång. Nu i helgen är det dags för den stora årliga tävlingen Carlstad Horse Show som arrangeras av Karlstad ridklubb. Ikväll var fullt med glada, förväntansfulla och taggade personer som byggde bana, pyntade och förberedde sig för helgens aktiviteter. Det var en härlig atmosfär inne i manegen. 
 
Jag ser fram emot att gå upp imorogn och åka iväg till stallet och vara funktionär på de första klasserna, jag ska stå i dörren till manegen och släppa ut och in ekipage. Det är en perfekt uppgift då jag kan se ekipagen "in action" inne på banan.
 
Kom och kolla om ni har möjlighet, det är fränt att se ekipagen flyga över gigantiska hinder tillsammans!
Taggar: hoppning, hästar, tävling;

Kommentera inlägget här :