Är du Shopaholic?

Hejhej, Dagen började bra med fika på mitt nya jobb och sedan fortsatte det med ett sms om att mitt paket har kommit. Jag sken upp och hoppade raskt in i bilen och fräste bort till närmaste postombud. Förra vecka vann jag två aktioner på Tyras instagram som äntligen har kommit. Det finns inget roligare att shoppa än hästgrejer och ryttarkläder. Största delen av tiden i stallet är jag finare klädd än vad jag klär mig till vardags. 
 
Jag öppnade paketet med ett stort leende på mina läppar, tröjorna var ännu finare än vad jag hade vågat hoppats på. De var helt nya med prislappen kvar i nacken till och med. Den rosa tröjan satt perfekt medans den blå behöver en dejt med symaskinen. Som tur är har jag lärt mig bemästra en symaskin, jag syr in och fixar till kläder som är lite stora och fladdriga. Ungefär hälften av alla kläder jag har i stallet har jag sytt in för att få bästa passformen. Jag är allergisk mot tröjor som blir stora i ryggen. Jag är storlek medium över axlar och armar och small i midjan så det är ett återkommande problem. Ni kan ju gissa vad som står på min önskelista! En symaskin såklart, i nuläget åker jag hem till min mamma och lånar hennes symaskin. Det går bra att packa en påse kläder och åka dit på en kaffe- och systund men det skulle underlätta att ha en egen symaskin här hemma.
 
 
Nu när tröjorna har kommit så smittar det av sig, jag blev riktigt sugen på att shoppa ännu mer kläder och andra prylar. Eftersom jag är i stallet ganska många dagar i veckan så behövs det mycket kläder då tvättning inte är min favoritsyssla. Jag såg att Hööks har ett par ridbyxor i en ny färg, mossgrön! Hur läckert som helst. Sen är jag sugen på att beställa ett par gråa ridbyxor från Starrider, Tyras nya märke. Dom ser så ortoligt sköna ut. Ytterligare en grej jag vill köpa är ett nytt skärp, det jag har nu är lite för brett och tusen år gammalt. Kolla in det här, visst är det snyggt! Vad står högst upp på din önskelista just nu?
 
Trevlig onsdag!

Kommentera inlägget här :