Utmaningar i stallet!

Hallihallå! Livet som hästägare är både roligt och krävande, i alla fall när man har en fyraåring i stallet. Diamant är en så otroligt vacker häst, varje gång jag kommer till stallet och hälsar på henne så dör jag lite inombords, hon är så fin och hon är faktiskt min!! Hon är social och har en enorm utstrålning. Hon är inte som alla hästar, hon har något speciellt där inne i huvudet. Hon är väldigt smart, när vi skulle prova att skritta och trava över bommar uppsuttet för första gången i paddocken så skötte hon sig galant. Hon spanade lite på dom en gång, sen förstod hon direkt vad som förväntades av henne. Hon travade över bommarna som hon inte hade gjort något annat med höga fina ben, men hon är ju trots allt en hopphäst så vi hade inte väntat oss något annat. När jag red ut på henne förra veckan så skulle vi hoppa över stockar och annat kul, hon har ett fantastiskt tryck och hoppade mig nästan ur sadeln när vi hoppade över en bäck, hehe. Jag längtar tills vi har kommit längre i utbildningen så vi kan börja hoppa hinder med henne. Hon är även väldigt jordnära och klok, hon blir inte rädd för saker de andra hästarna tittar till på, det är ett stort plus då man kan känna sig trygg på henne när man rider ut!
 
Nu till det lite mer krävande, hon är ju som sagt en stjärna men en fyraårig sådan. Hon har lite svårt att vara uppbunden och stå still, det har blivit bättre men hon kan få för sig att dra sig loss ibland. Senast nu drog hon sönder två grimskaft, inte ens dom håller när hon bestämmer sig. Vi har bestämt oss för att flytta hem henne till Johanna i Deje för mer hantering och uppfostring. Det kommer bli jättebra, med boxar och bra uppbindningsplatser. Här på lösdriften är det svårt att hitta uppbindning som håller när hon bestämmer sig för att dra sig loss. 
 
Jag har precis betällt snygga bruna skydd till henne. I framtiden kommer hon få hela sin utrustning i brunt, det är tyvärr dyrt med utrustning så jag får köpa lite i taget. Det finns inget finare än brun utrustning till en fux. Jag väntar med spänning på att paketet ska komma på posten. Sen ska jag spar ihop pengar till Göteborg Horse Show i mars, då ska det shoppas!
Trevlig helg på er!
 
 

Kommentera inlägget här :