Helgens äventyr!

Hej, nu har vardagen kommit igång igen efter en rolig och händelserik helg. Jag längtar som en galning tills imorgon, då får jag äntligen hoppa upp på hästryggen igen, även om det bara har gått några dagar utan hästar så längtar jag enormt. Jag tror att jag börjar bli beroende av hästar, inte ett sånt där dåligt beroende som man vill bli av med som till exempel röka eller dricka kaffe. Utan det är ett bra beroende som man bara vill släcka men som inte släcks på det första taget. Även om jag är i stallet en hel dag så åker jag gladeligen dit dagen efter helst redan tidigt på morgonen. Tröttnar ni någon gång på att vara i stallet? Har ni någon gång drömt att få bo i ett stall?
 
Åter till helgen, det var en lång resa upp men vi tyckte det gick rätt så snabbt ändå. Vi snackade, lyssnade på musik och käkade godis. Vi stannade till i Mora på vägen upp vid en bensinmack, min största fiende beslutsångesten krigade ordentligt när vi skulle köpa godis och jag kan erkänna att jag förlorade, men gott var det. Här kommer resultatet:
 
Väl uppe i Härjedalen checkade vi in i vår stuga i Mässlingen och slocknade direkt. Det gällde att ladda batterierna inför lördagens vandring. När väckarklockan ringde kändes det som vi gick upp före tuppen och packade väskorna med överlevnadsgrejer och ännu mer godis. Jägarsnuset är det viktigaste man måste ha med sig på en lång vandring, ingredienserna är mjölkchoklad, russin ooch jordnötter. Det är hur gott som helst och är en kaloribomb som är perfekt när humöret sinar uppe på fjälltoppen.
 
Påväg mot startpunkten på vandringen åkte vi över Flatruet, Sveriges högst belägna allmänna väg. I Härjedalen finns det väldigt mycket renar, såhär års hade de otroligt fin päls. Det var väl ungefär så här nära jag kom något lite liknande hästar i helgen.
 
 
 
 
Vädret varierade under vandringen, under största delen av vandringen var det soligt och lite blåsigt. När vi närmade oss toppstugan så blåste det till ordentligt och det började regna småspik, då fick vi kämpa rejält för att ta oss fram sista biten. Väl uppe i stugan njöt vi av Gulachsoppa och kaffe, det var fantastiskt skönt att komma undan vinden ett tag och ladda krafterna med mat inför en hemfärd. 
 
 
 
 
 
 
 
Det var en riktigt fin höstdag vi fick med färgglada träd och strålande sol! Här har ni några av alla bilder jag tog under helgen.

Kommentera inlägget här :