Summering av sommaren!

Hej,
 
Jag tänkte jag skulle försöka summera hästsommaren som varit. Det har hänt mycket vilket har gått ut över bloggen, här har det hänt desto mindre, vilket jag ska försöka ändra på.
 
I våras/början av sommaren hittade jag en hästägare som letade efter en hoppryttare åt sin häst Lexus. Jag nappade direkt och började träna med honom. Under sommaren har vi hunnit åka på fyra tävlingar. Vi hade planerat att åka på fler men oturlig nog har mer än hälften av sommarens tävlingar blivit inställda pga för få anmälningar. Det har varit väldigt tråkigt då jag tycker att det är roligt att tävla. Det bor en riktig tävlingsmänniska i mig!
 
Jag har även bestämt mig för att satsa på hoppningen och behöver lägga min tid på att utvecklas inom det och har därför sagt upp mina två medryttarhästar.
Tack för den här tiden Shippen och Kanon <3 Ni är saknade!
 
I början av sommaren sprang jag även på en tränare/hovslagare/underbar person som tränar mig och Lexus nu. Hon känns som en härlig och spontan människa som jag känner igen mig i. Ena dagen ska hon sko en häst i närheten och frågar om jag vill med (vilket jag gladeligen följde med på) och nästa dag åker hon långt för att spana på ny häst. Full fart hela tiden, det gillar jag!
 
Jag har även fått förmånen att få motionera Bamse, en av hennes hästar när det passar. Det är perfekt att få lite extra timmar i sadeln mellan alla träningar och ridlektioner. Jag har till och med varit på terrängträning med Windy, en av hennes andra hästar. Vilket var både läskigt och roligt på samma gång. Om det finns intresse så kan jag lägga upp lite filmer från träningen?
 
Under den här sommaren har jag lärt mig otroligt mycket, allt från tävlingsupplägg till att bli en tryggare och mer aktiv ryttare i sadeln. Jag har många personer runt om kring mig att tacka för det!
 
Höstens planer:
Eftersom alla tävlingar blir inställda får jag och Lexus fokusera på vår träning och åka till Krk på klubbhoppningar.
 
Jag har börjat jobba på Krk på helgerna för att få fler ridlektioner i veckan. En förmån man får om man jobbar där är att om intresse finns så får man åka ut och tävla en av ridskolehästarna. Jag är sugen på att rida in mig mer på Dimma för att senare kanske åka ut på någon tävling framöver.
 
Jag har även börjat skissa på en hästbudget, snart är det inte långt kvar tills jag kan köpa mig en alldeles egen häst!
 
Vad har du för planer och förväntningar på den kommande hösten?

Kommentera inlägget här :